11.20.2010

Göçmenlik Müessesesi


Uzun süredir keyfim yerinde, kimsenin götü de gönlü de umrumda değil. Zaten, bir ay içerisinde sadece 1 yazı veya şiğir yazdıysam bilin ki, şahane bir ay geçirdim. Gerçi yine hiç yazmayacaktım da "DEĞİŞTİ." demesinler diye yazıyorum. Şâyet "değişti." ithamına ağır kıl oluyorum. Her neyse bu sefer Göçmenlik hususuna değdireceğim.

Amına koyayım, şu göçmenlerinin tribi beni hasta ediyor. Hemen feysbuklarda hometown olaylarına Bulgaria'lar, Thessaloniki'ler bilmem bi' şeyler. Sanki Bulgaristan, Yunanistan çok iyi süper derecede yerler. Hea bir de Thessaloniki. GREECE olayı var. Amına kodumun evladında bebek götü gibi tertemiz pasaport var(belki de yok), erasmusa heves edip almış, eksçeynci Zimbabve'den çıkınca vazgeçmiş. Ama sorsan GREECE'in yerlisi, köylüsü. Hatta yazın yazlıkçılar memlekete dönünce, bu lavuklar GREECE'de dağlara tüfekle domuz vurmaya çıkıyor. YERLİSİ YA.

Sus işte KARSlısın, Kağızmanlısın. GREECE, Karstan çok çok fazla iyi de değil ayrıca. Çok Avrupa değil, kan davaları dönüyor GREECE diye yandığınız yerde. Hemen öteki olun, değişik olun, aklınız çıkıyor. "Gel seni Azeri yapalım, Bakülü edelim." desek ödünüz patlar, ağzınızdan sarı sarı öd akar anasını satiym. Anca gidin terbiyesizliğe, hak yemeye, kız kızalı, adam adamalı ibneliklere özenin. Sizin ananıza da yazıklar olsun, babanızın da allah belasını versin.

"Nerelisin?" deyin de bir hele, "göçmenim" diyeyim. Evet Selanik(Thessaloniki değil), Prizren/Kosova göçmeniyim. Şâyet ben göçmedim, 3. nesilim yurdum toprağında. Dolayısı ile "Baban nereli?" kaidesine de uyulduğunda İstanbul/Erenköy'lüyüm. Hem ayrıca Eminim göçmenlerin bir çoğu araştırmıyor, kökenini "Göçmenlikten, gavurluktan çıkarsam ne bok yerim?" diyerekten. O zaman ben hemen Thessaloniki, GREECE göçmeni arkadaşlara üzücü bir haber vereyim; KONYAlıyız yavrum, KARAMANlıyız gulüm. Karamanoğulları en son olarak Osmanlıya boyun eğdiğinde bizim peder aşırı isyankâr pederleri sürmüşler balkanlara. Yani bizim sarışınlığımız, bizim mavişliğimiz, Elena, Eleni sikmekten değil, KONYALILIK'tan. Anadolulusunuz işte.

Son olarak aşağıdaki resimde ilginçlik adına bir teselli bulacağınızı umuyorum.;

"Mistik falan abi yeaa, tam benim kafalar yeaa."